Öland

Öland
Solnedgång

lördag 11 februari 2017

Kort lördag

Trots att jag var upp tidigt för att vara jag en lördag. Gjorde mig i ordning och åt lite snabbt sen började jag att jobba. Tog dock 45 min innan jag kom in i den och kom åt iaf 80% av allt jag behövde. Saknar fortfarande 2 filer men de ligger på servern på jobbet och den behövde jag inte enligt datorn. Och efter de45 min så gav jag upp och gjorde allt jag kunde med det jag kom åt. Får fylla i resten på måndag. Men jag kommer att vara klar till onsdag.


Under tiden jag åt frukost och jobbade var det riktigt fint väder och jag såg fram emot min promenad. Lagom till jag var klar blev det molnigt och det började snöa. Tog iaf på mig och såg till att maken kom med sen blev det en tur till Borgholm och några km. Jag hade hoppats på mer men dels var det rejält kallt och dels var det glashalt på trottoarerna. Vissa delar gick vi på vägen i stället men det funkar ju bara på vägar med lite trafik. Det blev till att åka hem och laga mat.


Försöker ju tömma frysen så idag fick det bli gryta. Lyckades dock tömma två burkar från kylen. Så vill jag ha mer sånt i maten behöver jag köpa mer. Har betydligt lättare att tömma kylen än frysen. Har dock enbart handlat juice och bröd till denna helgen. Behöver heller inte handla något mer. Skulle vara juice då men det får jag göra i morgon eller så blir det vatten resten av helgen. Det blev ett par matlådor denna dag. Det blir det dock inte i morgon.Tänkte göra slut på köttbullarna då. Får väl bli lite pasta till förutom grönsaker.


Efter att ha fixat till efter maten så var det till att leka chaufför. Maken med vänner skulle ha whiskyprovning. Jag hade lovat att köra. Lyckades att undvika samtliga rådjur både dit och hem. Dock hade vi några på tomten när jag kom hem efter 2-a rundan. Medan maken smakade whisky promenerade jag. Hade egentligen velat haft mer steg. Några km till hade inte skadat. Får se till att komma upp i tid i morgon också. Har bara lite att göra i morgon. För tvätten blev klar idag. Så jag får försöka mig på en promenad på en till två timmar då.


Nu ska jag slå ihop datorn. Fixa till mig och sedan lägga mig annars kommer jag väl inte upp i morgon. Behöver bli bättre på att komma i säng tidigt på kvällarna. Blir bara senare och senare. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar