Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 22 februari 2017

Regn, regn och mer regn

Fast dagen började med snö. Som övergick till regn medans jag gick till jobbet. Var rätt lagom dygnsur när jag väl var på plats. Enda fördelen med regn är att det går betydligt fortare att gå då. Man vill liksom in så fort som möjligt. Fick dock hänga jackan i kapprummet för det droppade så från den och i normala fall står mina skor under. Hade jag hängt den där jag brukar hade jag fått simma när jag gick hem.


En hel hög med merarbete har tillkommit under dagen. Fast å andra sidan så har jag ändå fått några positiva besked och några som iaf inte var negativa. Jag som hade tänkt att smita hem hyfsat tidigt idag kom iväg typ en timme senare. Men nästan allt som var planerat var då gjort. Får försöka smita hem i hyfsad tid i morgon i stället. Då vill maken till Växjö och handla lite så jag hoppas på att det innebär att jag får en promenad där som är ok i längd. Runt sjön är inte fel att gå. Får hoppas på bättre väder och att maken inte har lika ont då.


Då det regnade idag när jag även gick hem så ringde jag hem och kollade om maken ville ta en tur. Han var inte så sugen på det. Vilket jag kan förstå för vilket håll man än gick åt så nog blåste regnet emot en. Jag passade på att då allt innan jag gick hem och in. Egentligen hade jag velat ha ca 600 steg mer men då var jag blöt så det räckte så det fick lov att räcka. Får se till att ha lite mer självdisciplin när det är uppehåll och inte blåser ute.


Fördelen med att komma hem genomblöt är att man kommer in i duschen fortare. Gå omkring i blöta kläder lockar inte så mycket. Kläder och mat inför morgondagen är förberett. Tänderna borstade och nu återstår att stänga datorn, släcka lampan och sova. Lär inte bli några större problem. Hoppas jag iaf. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar