Öland

Öland
Solnedgång

måndag 11 juni 2018

Virrig dag

Vaknade av att maken var i badrummet. Kollade klockan och upptäckte att det inte var stor ide att somna om. Låg dock kvar till maken var klar men så fort han hade gått var jag uppe och igång. Gick redan 06,15. Tog god tid på mig men inte så man gick sakta utan mer att jag gick lite längre. Inte alls lika varmt längre. Lite synd men troligen välbehövligt. Hade regnat i natt såg jag på marken för den var blöt.

Väggfynd på nya kontoret.

Var i god tid på jobbet men råkade visst prata bort en stund innan jag kom på att jag behövde stämpla in. Har bokat resa och revision nästa vecka men kom på att den skulle ske på min lediga dag nästa vecka och att hemresedagen skulle bli på midsommarafton. Ingen bra idé om jag skulle ta mig hem till ön. Tyckte inte chefen eller platschefen heller så nu är den tidigarelagd en dag. Får förvisso då ingen ledig dag men jag kommer iaf hem innan midsommarafton.

Denna har blommat igen.

Har även gott igenom revisionen som ska vara denna vecka. Förvisso har kunden anpassat hela modellen efter eget huvud men vi ska iaf ha fått bort alla enkla saker. Men flera chefer har nu iaf koll på vad och hur man ska tänka. Och man får ha brister om man har en plan på hur man ska bli av med dem. Så vi bör iaf vara rejält mycket bättre än vi var förra gången. Om vi är så bra som platschefen vill är en annan historia.

Annan typ av båt än den som jag ska åka med i morgon.

Blev inbjuden till båttur samt middag med kollegor och kund imorgon efter jobbet. Detta av platschefen så något rätt måste jag göra ibland. Vi på min avdelning blev bjudna på tårta av chefen. Han blev pappa för knappt två veckor sedan. Alltid trevligt när man kan samlas. Har även hunnit jaga lite besked, information, skaffa information internt och delge kollegor på huvudkontoret alternativt leverantörer. Dock har flertalet kollegor svårt att förstå att man kan inte kräva saker som man inte har specificerat innan. Men de lär väl få lära sig men jobbet blir tungt.


Det var inte speciellt mycket varmare när jag gick hem. Önskar att värmen vi blåser ut från kontoret hade hamnat i luften för jag fick ha koftan på mig hela vägen hem. Dock ingen längre omväg. Men in och igenom affären blev det dock. Inte för att vi behövde mycket men det som behövdes köptes in. Som vanligt även lite till. Väl hemma var klockan hyfsat mycket och än mer var den när jag väl hade ätit. Har bara tagit en mycket kort runda nu ikväll. Duggade när jag kom ut och det blev värre så det var bara att gå hem. Nu tänker jag avrunda denna dag. Morgondagen är visst fullbokad den också. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar