Öland

Öland
Solnedgång

söndag 24 juni 2018

En helg mindre

Då var det söndag kväll och en vecka till har tagit slut. Denna kväll sitter jag inte i lägenheten och skriver. Är ledig i morgon. Skulle egentligen ha varit det i torsdags men då körde jag hemåt. Det var dessutom en dag jag gärna hade varit utan. Gick bra fram tills jag nästan var i Göteborg. Då fick jag punktering och fick ringa efter bärgningsbil. Fixa punka på E6-an är inget man gör frivilligt. Första budet var att de ev kunde fixa däcket där och då men de körde istället iväg oss till närmaste Volvoverkstad.


Där skulle de först kolla och se om det bara vara att pumpa eller om det skulle lagas eller bytas ut. De var även tvungna att kolla om det fanns personal på plats samt ev delar som behövdes. Annars fick jag hämta bilen nästa vecka. Så medan de undersökte bilen samt möjligheter att fixa den kollade jag om jag kunde ta mig hem på annat vis. Såg rätt mörkt ut. Men de hade både delar (nytt däck) och personal på plats. Så 1,5 timme senare kunde jag betala och köra vidare.


Sen körde jag direkt till macken närmast jobbet och fyllde bilen, lämnade igen den, bar in skor och dator till min arbetsplats och därefter smet jag iväg fort som bara den. Klockan var rätt mycket då och la jag till tiden för lunch var jag väl inom flextiden. Blev upplockad av maken som var lite småstressad då han hade tid för klippning. Det var han dock i onödan för vi var där 40 min innan utsatt tid. Vi hann handla det mesta vi behövde och resten fixade jag medan han klipptes. Inkl en liter jordgubbar. (Men de såg inget roliga ut alls.)


När han väl var klippt och vi kunde åka hem den sista biten var det rejält stopp på bron över. Så vi smet in till centrum och åt istället. Väl färdigätna så var det iaf inte tvärstopp utan det flöt på. Det var rejält med trafik men hastigheten kunde nästan hållas. Det är helt ok bara man kommer hem. När vi passerade sista affären innan vi var hemma gjorde vi ett stopp till. För visst hade vi glömt lite.


Väl hemma var det till att börja tvätta, packa upp och sedan smet jag ner till Borgholm för en promenad. Det blev även en på fm midsommarafton och en tur på midsommardagen. I övrigt har jag fått med mig maken och så har vi gått Hörninge runt. Dvs ca 5,5 km. För att därefter cykla ner till Köpingsvik. Jag har inte gjort så mycket nytta denna helgen heller bortsett från måsten och motion. Både myggen och flugorna har lugnat sig en hel del.


Medan maken har påbörjat nedräkningen inför semestern samt börjat att planera vad han ska göra försöker jag undvika att göra det. Jag behöver ju jobba ytterligare två när han börja sin semester. Har dock planerat att ta med min mor och köra till dottern första veckan maken är tillbaka och jobbar. Andra veckan tänker jag göra så lite som möjligt och lite mindre. Men helst vill jag inte tänka mig dit alls. Behöver ju klara de nästkommande 3 veckorna först och de jag fyllt till bristningsgränsen.


Men trots att jag är ledig i morgon behöver jag lägga mig rätt snart. Maken ska upp tidigare än normalt och jag tror inte att jag lyckas sova över hans uppstigning osv. Och något vill jag både orka och hinna med innan jag beger mig först till bussen och sedan till tåget. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar