Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 14 juni 2018

Det där med att sova med öppet fönster

Det är väldans skönt men det är värst vad tågen och allt annat låter. Vet inte hur många gånger jag vaknade till. Jag tom drömde att jag vaknade och inte kunde somna om. Kan inte direkt säga att man hoppade ur sängen pigg som en mört. Men upp kom jag och var på jobbet som jag brukar. Hade dock hunnit prata några samtal, fixa de mest akuta e-mejlen innan jag var på plats. Har börjat att lägga på tid när jag gör det numera. Får se om nya chefen acceptera det.


Hann  med att bli reviderad 2 gånger. Mycket trevlig revisor. Kunnig, höll hårt på vad som ska göras men trevlig. Hoppas nu att de övriga uppskattar det. Båda rundorna var om inte tipp topp så iaf rätt ok. Fast jag var inte med på genomgången av resultatet men med tanke på hennes frågor så var det iaf ingen katastrof. Då hade hon fortfarande grävt. Fördelen med att själv utföra dem. Man vet när det är fara och färde.


Har nu fått upp samtliga mina saker till nya kontoret. Har även hunnit sortera in det mesta i pärmar av det som skulle dit samt slänga det som jag har sparat ner på servern. Har även chockat organisationen med att säga upp mig samt glädja en annan med att skriva på ett anställningsbevis. Med tanke på flertalet av reaktionerna så har jag trots allt troligen gjort ett hyfsat jobb. Pratade med nya chefen på vägen hem så det tog mig ca 2 timmar att gå hem idag.


Väl hemma var det till att äta och sedan slappa. Fast det gjorde jag före jag åt också. Blev en väldigt kort promenad också. Dvs typ 500m om jag är generös med måtten. Inte lika skönt nu i kväll om man jämför med hur det har varit. Nästan lite höstkänningar. Men det hoppas jag är fel. Vill ha semester först. Förberett det mesta inför morgondagen och ska nu bara slå ihop datorn och sedan lägga mig. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar