Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 14 juni 2018

Bara för att man kan

På fredagarna när jag går till jobbet passerar jag en torghandel. (Eller om det är flera vet i katten.) Skulle ju gratulera svägerskan efter jobbet. Så en blomma skulle inköpas. Hmm blev visst 5. Och när det kom till kritan fick hon ingen blomma utan en jordgubbsplanta i ampel. Borde ungarna gilla om inte annat. Tillbaka till mina blommor. Så i lördags fick jag släpa fram jordsäckarna som var kvar och fler krukor.






Var bara en hake. Jag hade en blomma för mycket och fick åka och köpa in en till. Men till slut var de alla planterade och vattnade. Nu är både jord och krukor slut. Dock ser det ut som jag skulle behöva byta ut växterna i två av krukorna. Växterna i den ena kommer att komma tillbaka nästa år för det brukar violer göra. Så det ska jag gräva ner och den andra får gå till de sälla jaktmarkerna eller blir det rabatter om man pratar om blommor?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar