Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 5 juni 2018

En bit på väg

Var inte uppe riktigt lika tidigt idag. Det var det inte varmare än att man kunde ha en tunn kofta på sig när man gick till jobbet i morse. Hann med en del jag inte trodde jag skulle kunna fixa idag men kom inte lika långt med annat. Dock blir det några timmar i morgon. Vi har den stora, tunga och väldigt tuffa kunden på besök nästa vecka. De ska göra revision också. När övriga kunder kommer är de typ 2 pers och går igenom oss på två dagar. Men kunden som kommer nästa vecka är 5 man och håller på i 4,5 dagar. Långa dagar. Attans så skönt att man inte är kvalitetschef. Det var jag förra gången men då var de "bara" 3 personer och det var illa nog.


Har nu nästan flyttat upp helt till det nya kontoret. Behöver dock en förlängningskabel med fördelningsdosa på minst 4. Tror dock jag har hittat en som jag kan ta. Vi får ett skåp om 2 veckor så lite blir kvar på mitt förra kontor tills dess. Har dessutom två högar med papper som jag behöver gå igenom. Tror jag kan slänga väl hälften av det och resten ska sorteras in i pärmar.


Kom iväg lite halv sent från jobbet. Men när jag frågade ut folk idag så fick jag svar som behöver åtgärdas innan nästa vecka. Och än värre var att det fanns åsikter om att det inte var viktigt. Det tycker dock jag och samtliga kunder, tillsynsmyndigheter osv så jag var tvungen att ta det med vederbörandes chef. (Det är dessutom egna krav så de är inte riktigt förhandlingsbara.) Blev en liter jordgubbar på vägen hem. Och därmed lyxmacka väl hemma. Finns inte mycket som är godare än jordgubbar på mackan.


Efter att ha ätit och suttit en stund blev det en väldigt kort promenad men det var iaf en promenad. Nu är det dags att fixa till det sista så jag kommer i säng idag också. Ska ju upp i morgon trots att jag skulle ha varit ledig. Med det säger jag god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar