Öland

Öland
Solnedgång

söndag 17 juni 2018

Hmm

När man börja fundera på varför man inte har semester samtidigt som maken. Han pratar om att det bara är 9 dagar kvar till semestern. Hmm jag har 18 dagar kvar att jobba. Tycker nog det är lite orättvist. Men gissa om jag ska njuta när han börjar jobba och jag har 2 veckor kvar att göra vad jag nu vill göra.


Helgen började med att maken ringde och ville hämta tidigare. Var väldigt lätt övertalad. Det vara raka spåret till Kalmar. Skulle bland annat handla grillkött. City Gross brukar ha bra kött men de har ändrat om så mycket att  det blev inget. För vi hittade inget. Fick bli att handla hemmavid iaf. Tur man har bra affär där. Och de möblerar inte om värre än att man hittar. Och hittar man inte finns alltid någon att fråga.

Sen hem och packa upp. Körde igång första maskinen tvätt också. Sen smet jag ner till Borgholm och spelade pokemon ett par timmar. Passade även på att skicka paket till dottern, förnya lottot och handla det sista som blev glömt gången innan. Väl hemma igen var det inte mycket mer som blev gjort.


Vaknade tidigt i lördags. Men försökte ligga kvar så maken fick sova lite längre. Straxt efter 10 åkte jag ner till Borgholm och började promenera. Runt 13 kom makens dotter med sambo och anslöt till gåendet. Vid 15 var vi mer än nöjda. De avslutade dock med en fika medan jag for hem för att se om maken ville ha hjälp. Och en stund senare dök de upp. Men innan hade jag hunnit att både vika tvätt och lite annat. Det värsta med att vakna runt 06 på morgonen är att det blir kvällväldigt sent.


Idag har jag inte gjort mycket. Mer än alla måsten. Och så fick promenaden bli till och från det hyrda förrådet. Behövde lite saker därifrån. Har varit hos min mor och lämnat en pall. Och nu återstår att borsta tänderna för att sedan sova. Har en del att fixa i morgon efter jobbet.  Åker till Norge på tisdag, Eller åker och åker. Jag får snällt köra. Ska till Gjörvik. En liten tur på 7,5 timmar att köra enkel resa. Har inget boende bokat på hemresan. Och jag tror inte jag orkar köra så långt efter en revision. Det blir till att kolla kartan i morgon och boka då. Får hoppas att det finns något ledigt. Men det tar vi i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar