Öland

Öland
Solnedgång

söndag 3 november 2013

Små men framsteg

Maken fick upp samtliga brädor men sen tog turen slut idag. Själv har jag inte gjort mycket. Såg till att göra lådan till dottern klar. Packade ner det vi skulle ha kvar men inte framme. Åkte och köpte de sista krokarna till badrummen. Men sätta dem på plats fick maken göra.


Garaget i lördags morse.

På vägen hem blev det besk på Netonnet. Maken skulle handla, jag passade själv på att köpa The Hobbit extended version. Därefter ett stopp hos bror min som glömde kartongen med prylar igår. Nästa stopp var i Ör hos Bondmoran. Sen bar det hemåt. Har bara packat upp så pass att jag kan göra mig i ordning och åka i morgon bitti.

 Här ska vi nästa gång placera ett litet glasbord.


Nu är det dags för sängen men först lite mer bilder från huset.

 Nu ska vi bara hitta en smalare loftsäng och byta ut nuvarande med.

 Maken håller på att spika på taket utanför i bakgrunden.

 Handdukskrokar på plats.

 Har börjat att pynta det högra fönstret. Tog dock bilden först.

 Så här blev det.

 Kan bli både gardin och ev en rullgardin snart i detta rum. En del av mina nallar hamnade på "loftet"

 Köksbord med stolar är numera på plats. Dock är bordet lånat tills vi har byggt vår ö med bord.

 Får lov att utnyttja utrymmet ovan skåpet också. Frågan är dock ska allt vara kvar?

 Inte långt kvar.

 Bara några varv kvar.

 De sista brädorna.





 Inte mycket kvar. Allt spill

 Det sista ska upp.

 Grannen hjälpte oss att göra bli av med en skräphög.

Och även denna trähög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar