Öland

Öland
Solnedgång

fredag 29 november 2013

Är det fredagen den 13-e idag redan?

Det skulle man iaf kunna tro. Iaf har jag haft alla fredagar den 13-e för 10 år framåt eller mer. För det har inte varit något vidare bra dag. Eller flyt och tur har det varit ont om.


Började ju redan före 05 för att hinna med en del innan ordinarie arbetsdag började. 16 timmar senare och inget av det är gjort. Eller jo en liten del men inte min del av det jobbet. Tänkte sluta tidigare också, typ runt 14. Misslyckades där också.


Straxt före lunch ringde maken och hade ingen nyckel. Hur länge tänkte jag jobba egentligen. Redan då visste jag att det skulle bli längre än 14 iaf. Efter lunch ringde väninnan som skulle komma på besök och lämnade återbud. Hennes far mår inte bra. (Hon tycker nog inte heller om denna fredagen.)


Förutom detta har jag underhållit 2 mobiler, en fast telefon, en internet telefon och en chatt samtidigt. Lite splittrad blir man. Hade innan dagen började 3 möten inbokade. Smet undan två och har ändå haft ca 10. Tror Ni att det har varit en lugn dag på jobbet tror Ni fel.


När jag åkte hem dryga 11 timmar senare var ett leverantörsbesök inbokat på måndag. Hos en leverantör som antagligen önskar mig till ett väldigt varmt ställe. Fast det klart lite småfrusen känner jag mig allt. Så det kanske inte vore så dumt med lite värme.


Enda fördelen med denna resa är att jag är hemma runt lunch på tisdag. Å andra sidan går tåget redan på söndag em. Måtte jag nu iaf få igång kommunikationen med denna leverantör. Lyckas jag med det kommer jag troligen lösa ut ca 75% av problematiken.


Nu hoppas jag att morgondagen blir desto bättre. Fast en bra sak har jag lyckats med. Min mor fyller på söndag. Då jag besöker henne på fm för att hinna är lilla Emma där också. Och jag har fått löfte att anordna en skattjakt för henne. Där skatten består av 3 guldpengar med chokladsmak. Och detta trots att det inte är lördag.


Nu får det bli god natt. I morgon väntar frissan och en julmarknad. Måtte det bli avkopplande!

1 kommentar:

  1. gratta från mig mamma .
    ha kul på julmarknaden vill me vara med

    SvaraRadera