Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 14 november 2013

Lat dag

Började med sprängande huvudvärk som har hållt i sig hela dagen. Inte ens huvudvärkstablett har hjälpt. Det gjorde inte den jag tog när jag skulle sova heller. Har dock jobbat hela dagen trots det. Med varierande kvalité. Smet en halvtimme tidigare.


Behövde spolarvätska men den brukar lukta så illa så jag körde direkt hem. Laddade tvättmaskinen och väntade in maken. Blev en promenad till affären. dock gick den promenaden i betydligt lugnare tempo än den på lunchen. (Fast vi drog ner på tempot gick vi runt på samma tid som vanligt.) Köpte spolarvätska till makens bil också.


Väl hemma igen fick maken fylla på. Därefter packades makens bil och min. Får med det mesta som var planerat. Därefter blev det ärtsoppa med knäckemacka. Första gången i mitt liv som jag äter det en torsdag. Iaf som jag känner till. Glömde dock köpa glass......


Har varit nere och bytt tvätt i maskinen redan. Hoppas hinna få allt torrt och klart före 21. Men det blir knappt. Maken har jag redan slitit ut för dagen. Tror han har sovit i snart en timma på soffan. Själv behöver jag hålla mig vaken så jag får tvätten klar.....


Dags att springa ner och byta i torktumlaren. Ska bära med mig en av lådorna maken bar upp i tisdags. Vill inte ha dem i hallen längre. Ska ju i vilket fall som helst springa ner tre gånger och då blir jag av med dem allihop. Behöver vattna blommorna, diska och förbereda morgondagen också. Lika bra att resa sig och sätta fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar