Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 27 november 2013

Intensivt

Det blev en lång dag igår. Första halvan gick bra och fick det som behövdes uträttat. Men sen blev det värre. Kom till flygplatsen i Lyon i god tid. Tur var det, inte helt enkelt att hitta vare sig incheckningsdiskarna eller säkerhetskontrollen. Blev dock både incheckade och kom genom kontrollen. Hade tom som mycket tid över att vi han handla lite. Dvs en burk med karameller.


Skulle mellanlanda i München. Där hade jag tänkt att titta efter lite julklappar. (De i Lyon kostade på tok för mycket för min plånbok.) Dock tyckte inte Lufthansa detta, för väl framme i München fick vi ta en direktbuss till nästa plan. Annars hade vi missat det. Men det finns ju lite affärer på Kastrup man kan handla i. Fast det tyckte inte Lufthansa.


Som tur var satt vi långt fram, hade bara handbagage och snälla medpassagerare. Det var bara att springa ut från planet och till tåget. Det där med att handla, besöka damernas och ev köpa något att äta var bara att glömma. 2 min innan tåget rullade in på perrongen kom vi dit. Dock höll tåget tiden. Iaf nästan, men  2 min är inget att gnälla över. Kvart över 01 klev jag ur bilen på parkeringen hemma. Jisses så skönt.


Var inte så kaxig i morse. Kom inte till jobbet förrän 10,30 och blev därmed kvar till runt 18. Morgon dagen lär inte bli mycket bättre. Men då behöver jag vara på plats redan straxt efter 7. Har finbesök som ska stanna läääänge. Får komma hem innan det är dags att sova? Nu tänker jag iaf krypa ner. Mer info om Saint Gamlin kommer en annan gång. Men bladen var gröna på träden och snön lyste vit....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar