Öland

Öland
Solnedgång

måndag 4 november 2013

En väldans farande

Först hade jag en långlunch med en forna kollega i Växjö. Tack för den! Vi talar väl inte om att vi hade bilarna parkerade i ena änden av Växjö och åt i den andra? Dvs gick fram och tillbaka.... Men motion blev det. Tur hade vi också. Slutade regnar medan jag betalade min p avgift och började inte förrän jag skulle köra ut på vägen igen.


Efter jobbet åkte jag en tur till min favoritaffär i Ör. Hon delar förresten ut lotter till alla som handlar för mer än 50kr. Eller kanske ska skriva en lott för varje 50 lapp man handlar för. Antingen där eller i hennes webbutik. Hon drar vinnaren någon vecka före jul och fixar julgodiset. (Hon har dessutom tre priser.) Stannade dock inte så länge idag. Hon fick kunder.


Väl hemma passade jag på att plocka lite. Hade saker som ska skickas till dottern vid något bra tillfälle. Ena kollegan på jobbet hade en utmärkt kartong som skulle kastas. Det behövde inte hon göra. Fick den så kartong är iaf fixad. Har packat den men finns lite utrymme till i den. Kanske kan hitta något mer så den blir full.


Rensat halva köksbordet. Förstår inte vad all reklam kommer ifrån. Jag slänger den med en gång när jag kommer in. Måste få maken att göra detsamma. Nu är det iaf bara tre högar kvar. En av dessa kommer att försvinna i morgon. Den som är min. ska bara sortera in den i pärmen. Kanske ska lägga broschyrerna vi har hämtat i en snygg hög i bokhyllan i stället.


Maken förberedde en hög som ska med till huset igår. Den högen är nu ner packad i en pappåse. Blev inte ens halvfull så jag fyllde dem med några av mina nallar. Finns plats i loftsängen för dem. Och så kan jag passa på att damma av bokhyllorna här hemma. Vi ska ju ha lilla glasbordet med oss nästa gång. Tänkte tömma det och förbereda det. Ställa det stora på plats också. Om jag kan det själv. Det stora är lite tungt. Men det får jag försöka hinna med i morgon.


Fast nu ska jag göra mig iordning, tänkte försöka vara tidig på jobbet i morgon. Inte redan vid 5 men kanske runt 7?

1 kommentar:

  1. Vackra höstbilder. Brödet blev bra.16 tekakor och 8 brödkakor:)) Kram

    SvaraRadera