Öland

Öland
Solnedgång

söndag 10 november 2013

Ännu en sysslolös dag

Eller helt sysslolös har den väl inte varit. Men det regnade idag också så inget takarbete. Maken är dessutom förkyld och förkylda män är väldans sjuka. Men jag fick honom att köra runt City Gross så jag kunde hämta pengar i automaten, runt mina föräldrar så pappa kunde få lotter och present från dottern och till råga på allt runt Värnamo och plocka upp en mindre loftsäng så vi kan hänga tillbaka lampan. Gissa nu hur slut han är nu efter allt det körande.  Får se om han överlever natten.


Själv har jag dessutom packat ner all den rena tvätten som jag tvättade igår, packat upp den när jag kom hem, renbäddat sängen och en hel hög med annat småplock. Vet inte vart tiden har tagit vägen men borta är den.


Skrev en önskelista igår. På saker som jag skulle vilja ha till huset. Får se om det blir något av det. En del lär vi säkert fixa men troligen inte allt.  Det blev några sidor nämligen. Å andra sidan om man tar lite i taget lär vi nog kunna fixa mer parten. Dessutom hinner man fundera på vad man verkligen vill ha.


Hyllor och konsoler ska jag se om vi inte kan komma iväg i veckan och titta på. Ett av de ställena som har till vettigt pris det vi behöver finns en lagom promenad härifrån. Och en del har IKEA och dit ska vi iaf på torsdag. Får se om vi kommer ihåg att handla lite då. Tänkte se om jag kunde lura maken till att hjälpa mig att skruva upp väggskenorna. Sen kan jag montera lite hyllplan själv. Iaf i klädkammaren. I tvättstugan får han nog hjälpa mig lite mer. För då måste det sågas också.


Men det blir inte ikväll. Bilen tankad, väskan packad för avfärd till jobbet i morgon ska bara ta fram en matlåda men det får jag göra i morgon. Nu ska jag packa ihop datorn och krypa till kojs. Kan vara bra att sova innan maken.......

1 kommentar:

  1. Sysslolös?? Tycker du gjort en hel del...
    Hoppas maken lever fortfarande!! ;-)

    SvaraRadera