Öland

Öland
Solnedgång

lördag 16 november 2013

Bidde inte mycket gjort

Men jag har iaf lyckats att skruva ihop loftsängen med skrivbord. Samt bädda upp den. Så nu är den redo för nattgäster. Skrivbordet har jag lovat maken. Dock har inte taklampan kommit på plats än men det hinner jag. Nu kommer den att hamna på utsidan av sängen, tämligen nära men ändå inte i den. (Skulle dessutom behöva en annan madrass, men det tar vi en annan gång.)


Maken har kommit en bra bit på taket men ännu ingen papp. Hoppas hinna med det i morgon innan det utlovade regnet. Och jag hoppas mest på att det inte blir något regn. För då kommer pappen upp iaf på den ena sidan. Den andra kommer att täckas av presenningar.


I övrigt har jag inte fått mycket gjort. Har legat mest hela dagen. Lyckades iaf hämta lite hämtmat. Dvs kroppkakor. Köpte så många att det kan bli lite rester i morgon. Annars blir det potatisgratäng och stek. Det finns hemma. Behöver bara tillagas.


Har fått upp två adventsljusstakar i köket. Nu ska jag bara se till att de får el också. Men det är två veckor kvar innan det är dags att tända dem. Ska ha med mig mina gamla till lägenheten, det får jag inte glömma. Ska troligen inte hit i nästa vecka, så kommer de inte med denna helgen hinner det bli första advent innan de kommer med och troligen andra innan de kommer upp.


Men det orkar jag inte tänka på idag. Finns en del till som jag inte får glömma men det tänker jag inte heller fundera på idag. Något jag inte lär glömma är att köra bort det som får plats i min bil till förrådet. Dvs av den stora loftsängen. Det ser stökigt ut där den nu är placerad i delar......

Den får kanske plats..... *Funkar det med skohorn och vaselin med möbler också?*

Inga hyllor har kommit på plats idag. Kanske orkar jag lägga ner den stora skivan och rita ut vart det ska sågas. Och göra detsamma med ekskivan. Men annars får jag göra det i morgon eller en annan gång. Ändå maken som får såga. Vi ska ju använda bitarna...:..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar