Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 10 juli 2018

En dag med mest strul

Ingen bra dag detta. Så måtte morgondagen samt torsdagen bli desto bättre. Dagen började med att jag försov mig. Var dock på jobbet före 08. Så det kunde varit värre. Jag fick dock skjuts av snäll kollega hem igen efter en knapp timme. Tåget skulle gå en halvtimme senare. Var dock tvungen att packa om det sista, besöka toaletten samt lite till som skulle med från jobbet. Kliver på tåget 2 min innan det går. Förstår dock inte varför man bokar och betalar för plats när den ändå alltid är upptagen. Idag orkade jag inte köra bort den som tagit den.


Väl på flyget tog det en evighet innan gate-n kom upp. För att direkt byta gate och meddela att planet var 20 min sent. Dessa 20 min var en dryg timma innan vi lyfte. Väl framme gick allt bra (förutom att jag bokat resa till flygplats 40 min bort istället för 12.) Eller iaf tills jag kom till hyrbilskön. Två som jobbade och den ena hade fått en kund som inte hade bokat innan och antingen inte förstod eller inte ville förstå. I den andra kön var det en amerikansk familj som inte var överens om villkoren för biluthyrning. Lägg där till ett antal kunder före mig som ville byta upp sig men allt var redan bokat. Nåväl jag kom också ut med bil.


När jag hade kört en timme tog det tvärstopp. Vägarbete + kö + trasig bil (inte min!) + en annan som hade kokat. Behöver jag tala om att det tog en timma och en kvart att ta sig 5 km innan allt lossnade? Hotellets reception stänger 21. Hade planet varit i tid och inga trafikstörningar hade jag varit där 20:45. Nu klev jag in på rummet 22:30. Jag hade som tur var mejlat hotellet redan på flygplatsen och varnat att jag kunde blivit sen. Så jag hade fått kod osv för att hämta ut nyckel. Parkering var en annan sak som heller inte var någon hit. Kan man få en bättre dag i morgon?

Nu ska jag försöka få något i magen också. Tur man har nödmat med sig. Sedan gäller det att sova i kvadrat. I morgon behöver hjärnan vara knivskarp hur nu det ska gå till. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar