Öland

Öland
Solnedgång

fredag 20 juli 2018

1-a veckan borta

Och tre återstår av min semester. Vaknade redan 04,29 i morse. Tycker tog det var lite väl tidigt så det tog en stund innan jag lyckades somna om men jag gjorde det till slut. För att sova väldigt gott klockan 8. men tog mig iaf upp. Fixade till badrum och gästrum för sedan åka ner till Borgholm. Behövde handla grönsaker och tänkte gynna den lokala torghandeln där. Skulle ha sallad och gurka men det blev förutom det jordgubbar, hallon, lök, tomater, broccoli, sockerärter osv. Två fulla kassar blev det innan jag var klar.


Därefter blev det en tur till affären för att köpa mejerivarorna. Fick passa på att snurra några stopp på vägen för hinna spela något vidare fanns inte. På vägen tillbaka så var det ingen risk för fortkörningsböter iaf. Man funderade på om de märkt skyltarna fel. Det står 70 på dem men man var rätt glad var gång man kom över 7km/h. Tur man har semester.


Väl hemma blev det en enklare middag och en tur med grannen samt Chippen och Andy. Dagens hundbehov blev därmed tillgodosett. Försökte göra melonsmoothies. Gick så där. För när jag var färdig så välte kannan för mig och allt utom ett glas rann ut. Tur jag hade hallon och jordgubbar att trösta mig med.


Svåger med fru kom framåt kvällningen. Blev sallad med tillbehör. Maken och jag gillar inte samma saker så jag gör en bas och sen finns allt annat som tillägg i olika skålar. Dagen till ära fanns det efterrätt. Jordgubbar med glass. (Och har det som behövs till frukost redan hemma. Hoppas bara det blev rätt saker.) Nu är det dags att sova. I ett hyfsat svalt sovrum. Maken flyttade in ac-n så den var igång länge och därefter har dörrar och fönster varit öppna. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar