Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 29 oktober 2013

Det klarade sig?

Det blåste visst rätt mycket på Öland. Tom bron stängdes ett tag. Vi vet att det har varit strömavbrott och när strömmen kom tillbaka. Det talar vårt larm om. Vad vi inte vet är hur taket ser ut. Det som maken håller på att sätta upp. Men blåste det inte rent sydvästlig vind bör det ha klarat sig hjälpligt. Dock tänker maken åka dit i morgon efter jobbet. Jag var beredd på att ta ledigt de sista timmarna idag. Men maken ville avvakta. Och så kul är det inte att köra dit. Dessutom måste jag vara i Växjö senast 8,30 i morgon. Har utbildning då.

25-an var iaf upprensad i morse när jag åkte till jobbet. Visst låg det lite träd i diket men någon/några har kämpat hårt för att vägen farbar. Tycker lite synd om dem. Kan inte vara kul att såga träd i blåsten. Eller så slapp de gå ut när det var som värst och fick börja tidigt i stället. Vet egentligen inte vad som är värst. Att knappt få sova något eller att behöva såga när det blåser. Lika illa vilket som. Rotvältor är inte att leka med.

Det har av och till regnat mest hela dagen men fick iaf min lunch promenad. Men när jag kom hem var det mörkt och ut och gå lockade inte speciellt mycket.Men en snabb tur till affären iaf. Rätt tomt i kyl och skafferi. Något bättre nu. Bättre i morgon för då är steken klar. Står i ugnen nu. Snart dags att plocka ut den för den bör vara klar när som helst nu. Frågan är hur man ska låta bli att provsmaka ikväll. Lika bra att borsta tänderna och lägga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar