Öland

Öland
Solnedgång

fredag 18 oktober 2013

Det gick bra

 Kaffemaskinen på plats

Slut samrådet avlöpte väl och fick fick lov att börja flytta in. Jag började med toapapper, tvål, handduk. Helt underbart att kunna tvätta sig i varmt vatten!!

Bäddsoffa redo. Överslafen är uppbäddad.

Fort iväg och hämtade loftsäng med skrivbord och lite annat. Tillbaka, tömde släpet hämtade loftsäng med bäddsoffa, bokhyllor och lite annat. Tillbaka och tömde släpet. Fast nu var klockan halvt två och jag hade inte ätit något alls. Åkte ner till Borgholm och åt pizza. Eller jag gjorde, maken tog kebabtallrik.

Blev lite stort. Kommer troligen att säljas och bytas ut mot något annat.

Retur med stopp vid förrådet för att hämta lite verktyg så vi kunde börja skruva ihop det vi redan hämtat. Då vi hade min bil blev det ett par kartonger också. Hoppas nu bara att det inte var julpyntet jag fick med mig. Känns inte som det är bråttom med det än......

En lampa på plats iaf.

Nu är loftsäng med bäddsoffa ihop monterad. En av bäddfåtöljerna plockade vi också ihop och ställde dit. Blev bra. Dock saknade vi beskrivning till loftsängen med skrivbord. Det är den jag sitter och söker efter nu. (Eller inte.) Maken har satt på sig snickarkläderna och spikar på sitt garage. Monteringsbeskrivningen ligger sparad på min hårddisk. Kan montera ihop lite själv. Dvs gavlarna men sen behöver jag hjälp.

Maken har fått lampa på sitt hobbyrum eller vad han nu ska ha det till.

Ska straxt börja ta en del porslin med in från husvagnen. Tänkte dock köra allt i diskmaskinen innan jag plockar in det i skåpen. Kan nog springa några rundor med detta. Och ska något av det ske, är det lika bra att jag slutar att sitta här och sätter fart. Återkommer.

Även till denna hörna har vi hittat en lampa. Och den andra bäddfåtöljen fått en plats tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar