Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 16 oktober 2013

Ännu lite till

Har nu maken fått gjort på garaget. Dock har hjälpen åkt hem och lär inte komma tillbaka på ett tag. Maken hade annat att göra i morgon och på fredag är det slutsamråd eller vad det nu heter. Med lite tur får vi börja flytta in efteråt. Fast vi har hört att man inte får börja innan man har fått det godkänt på papper medan andra säger att man kan få det muntligt tills det kommer skriftligt. Fredag em lär jag veta.




Halv elva hade de fått upp den första takstolen. Det var en del pysslande men sen gick det lite lättare för varje de fick upp. 



Det var dock värst med den på änden. Nu är det den andra sidan kvar. Men maken behöver hjälp så de lär inte komma upp denna veckan som det ser ut nu. Fast lite funderar han på om han skulle hyra in den stora grävmaskinen med förare. Med dess hjälp tror han att han får upp de sista 4 på någon timme. Iaf så pass att han därefter kan fortsätta på egen hand. Får vi börja flytta in på fredag em är det ingen dum idé. För vi hinner få in en del möbler på eftermiddagen och kvällen. Sen kan jag plocka runt på prylarna medan han får hjälp. Dessutom kan jag låna makens bil och släp för hämta lite möbler själv. Ligger inte mer än en km bort. Och så tunga möbler har vi inte. Eller får jag satsa på kartonger. På lördag vet jag hur det blir.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar