Öland

Öland
Solnedgång

söndag 27 oktober 2013

Det blev lite gjort trots allt

Om än inte det som var tänkt, eller så mycket som vi hade önskat.  Maken kom en bra bit upp på taket, själv var jag hantlangare.Ja förutom i lördags då jag ringde efter bror min. Vi har redan bokat att han ska komma och hjälpa maken nästa lördag också.


Lika mycket som är gjort på dessa bilder, saknar svall från toppen när vi fick sluta idag pga regn.

Sängen köptes in och leverans ett par timmar senare, 10 kartonger genomgångna och antingen tömda eller återställda i förrådet, 2 kartonger hämtade för att tömmas nästa gång, samtliga Elfa insatser hämtade (dock funkade det inte som jag ville......), 4 maskiner tvätt körda, lika många maskiner disk osv.

Finns numera en filt som överkast i bädden där ovan.

Idag fick vi besök av en kompis från gymnasietiden med man. Någon timme senare kom det två par från Borås och tittade på huset, de funderar på att bygga ett likadant. De fick veta vad som var tillval och vad som inte var det. Samt det vi kom överens direkt med hantverkarna osv......


Har hittat ytterligare en kartong som ska hämtas i förrådet men sen ska de vara slut. En av kartongerna denna helgen var dotterns. Åkte runt Bondmorans på vägen hem, hon lovade hjälpa mig att skicka upp den. Det bästa med den hjälpen är att dottern bara behöver bära 19 kg ca 300 meter...... att det blev billigare än bussgods är bara bonus.

Har tagit med en massa nallar så nu är man mer eller mindre inflyttad.



Men nu kallar sängen. Även om vi fick en timme extra i natt så är jag ändå trött. Får bli mer i morgon eller så.

Nackkuddarna och ett överkast och sängen är komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar