Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 17 oktober 2013

Det går fort nu

Hinner knappt med själv. I måndags efter jobbet packade jag ner det sista vi hade kommit på som ska med till huset. Handlade så jag fick ihop några matlådor. Har nu ätit potatisgratäng och stek i dagarna tre. (Dock inte idag. Idag blir det matsalens mat. Flygande Jacob hoppas jag på. ) Hann inte så mycket mer i måndags. Jo min dagliga promenad också. Eller rättare sagt kvällspromenaden. Den på lunchen slipper man inte undan så lätt.


I tisdags hälsade jag på i Ör på vägen hem. Mycket prata blev det, trevligt hade iaf jag det. Var väl hemma runt halv sju eller något sådant. Packade om samtliga pappkassar till lådor och bar ut och ställde i bilen. Packade väskan med kläder till Öland samt till resan på söndag em. Ska vara i Göteborg på måndag. Men åker hem och ska vara hemma före 22 på måndag. Om nu SJ håller tiden.


I går, försökte jag hämta passet. Det var skickat men ännu inte kommit fram. Nåja ska inte behöva det på en vecka iaf. Tvättade och tömde därmed tvättkorgen, hämtade en lampa som maken ska få till sitt rum. (bilden på den är lånad från Jotex.se där den är köpt.), var och handlade sånt maken kommit på att jag skulle ha med mig. Dvs kaffe, vattnade samtliga blommor, bar ut fler lådor till bilen. Hade bara väskorna kvar när jag gick och la mig. En timme försent med tanke på att jag stämplade in på jobbet redan tio i fem på morgonen....

                                 BIG CITY taklampa
Idag tar jag sovmorgon och tänker inte åka till jobbet förrän nu. Räcker med att jag är på jobbet till halv åtta då jag börjar egentligen. Men ska jag hinna så är det bäst att jag åker nu.

1 kommentar: