Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 2 augusti 2018

Lång dag

Men vad gör man när det blir väl varmt. Jo man stiger upp tidigt och öppnar upp för tvärdrag. Kör igång tvättmaskinen så man kan hänga ut den för torkning straxt efter 9. Man smiter in till Borgholm och går omkring i dryga 2,5 timmar för att komma hem och upptäcka att det bara är ca 36 °. (Och då var inte mätaren i solen ens.)


Man ser till att prata med både dotter och mor. Hann med gubben också. Har tom ätit frukost, lunch och middag idag. Sen var det kanske inte världens bästa alternativ men de hade kunnat varit sämre. För frukost fick bli flingor, musli och mjölk. Lunch var färska hallon från torget och middagen var ett kokta ägg. Jag har dock druckit desto mer vatten och även fått i mig ett stort glas juice.


Försökte göra lite nytta men det var för varmt. Så det nyttigaste blev nog att rensa jordgubbarna jag också köpte. De har jag dock inte ätit något av utan de hamnade i frysen för kallare dagar. Jo lite småplock har jag också hunnit med. Framåt 18,30 smet jag ner till Borgholm och spelade pokemon. Man orkar inte gå riktigt i samma takt som man  gör när man fryser. Men man rör iaf på sig. Och ikväll fick jag sällskap.


Hem och öppna upp lite för att vädra ur huset. Har dock lyckas hålla huset kallare invändigt än utvändigt idag. Och inte bara sovrummet där jag lät ac-n gå en stund. Förberett diskmaskinen för uppstart tidigt i morgon. Förberett för gräsklippning om jag kommer ut tidigt nog. Frågan är bara hur tidigt jag kan börja. Nu skall jag dock försöka sova lite. Även om det är nu man skulle orka göra något. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar