Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 9 augusti 2018

Hyfsat effektiv dag

För att vara semester då. Som vanligt vaknade jag 05,18. (Varför vaknar man lika enkelt när man ska jobba så dags? ) Sen har jag hunnit med att ta hem rätt mycket från förrådet, ta en snabb runda i Borgholm när jag skulle köpa blåbär som inte hade kommit som utlovat. Nu vågade de inte lova att du får några i morgon. För det hade de blivit lovade både igår och idag. Men bara odlade hade kommit och jag vill ha "riktiga" som vuxit i skogen.


Lovade maken middag till han kom hem men det han önskade sig fanns inte att köpa hem. Fick bli stek istället. Synd bara att det var över 30° ute när jag behövde ha ugnen på i 2,5 timmar. Det är nu ännu varmare i huset trots att samtliga dörrar var öppna i minst en timma. Nåväl i sovrummet finns ac-n så där går det iaf att vara.


Har även hunnit med en kvällsrunda. Dock har jag inte gått så mycket som jag egentligen hade behövt men det blir inte mer idag. Får ta igen det i morgon. Nu är det dags att sova om man ska hinna med det en gång till idag. God natt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar