Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 14 augusti 2018

Då var man tillbaka

Till att ha mer att göra än tid att göra det. Steg även idag upp så snart maken hade åkt. Men idag packade jag bara en blå ikeakasse. Och det med kläder som är lite väl varma än så länge. Sen gick jag ut och spelade pokemon i 45 min. Sen var det dags att ge sig av till jobbet. Orsaken till spelandet före jobbet var tre raider som jag fixar själv. Och egentligen var de nästan på väg till jobbet så jag gick inte hem emellan.


På jobbet har jag hunnit rensa undan en hel del och nästan kommit igenom mailboxen. När jag är klar så lär IT hitta en nedrans massa lediga Tb som det kändes idag. Sen råkade jag hitta mailen med typ 6 PPAP som ska godkännas och bli klara innan nästa fredag. Eller helst skulle de samtliga vara godkända redan i förra veckan. Men se då hade jag semester och hälften av dem kände jag inte till innan jag gick på semestern. De övriga har fått tillfälligt ok från kollegorna på huvudkontoret så dä ska jag bara spara ner samt signera av.


I morgon har jag bara två möten. Dels det dagliga samt ett PPAP möte. Det senare lär hjälpa mig med de 3 sista PPAP. Dvs jag behöver besked om vad vår motmätning har gett för resultat. Är det godkänt kan jag signera annars blir det till att slå ner dem och begära åtgärder. Har visst lite andra saker som ställer till det. Men där behöver jag lite mer upplysningar internt för att veta hur jag ska hantera det. Det blev visst inte helt korrekt hanterat under min semester. Nåja får se hur mycket jag hinner städa i morgon.


Och vad det gäller städning så får vi nycklarna till nästa lägenhet i morgon. Maken hämtar dem direkt efter jobbet eller han smiter dit lite innan. Så vi har packat samt laddat bilen. Ska han ändå hämta nycklarna kan han lika gärna bära en del. Nu tänker jag dock borsta tänderna och sedan sova. Tror jag behöver det. För jag lär få en rätt lång dag imorgon igen och dels ska jag helst hinna packa ett lass till. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar