Öland

Öland
Solnedgång

söndag 5 augusti 2018

En vecka kvar

På årets semester. Undrar bara vart tiden har tagit vägen. Tycker inte jag har gjort något alls detta år. Och denna dag är inget undantag. Inte gårdagen heller för den delen. Tvättat, vattnat (inomhus blommor och utomhus div vilda djur) och så lite kultur. Något bör man göra varje år. Igår passade jag på att lyssna på blues när jag gick min fm promenad. Det spelades i vart och vartannat gathörn inne i Borgholm. Dock inte samtidigt.


Lagade middag igår. Dvs rökt lax, sallad och så lite kokt potatis. Sen fick det bli rester av det idag. Inte varit i närheten av affär varken igår eller idag. Så vill jag ha frukost imorgon får jag allt handla först. Men ska både klippa mig samt hämta passet så frågan är om det inte är enklare att fixa på vägen och skippa frukost? Om jag nu somnar om efter att maken åker i morgon bitti. Å andra sidan ska jag skynda mig hem efteråt. Ska få låna grannens hundar. Tror de får flytta in till mig då.


En anings svalare idag men det har mest berott på att det har blåst för enligt systemet som mäter utetempen har det ändå varit över 30°. Men får väl njuta så gott det går. Inte långt kvar nu innan man ska frysa mest hela tiden. Men det tar vi när det kommer först ska man ha en sista semester vecka. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar