Öland

Öland
Solnedgång

lördag 3 november 2012

Vad är rätt och vad är fel

Har de sista veckorna träffat lilla Emma några gånger. Sista gången var när hennes mor fyllde år. Givetvis hade ju Emma också önskat sig presenter. För presenter var roligt att få. Hade en väska som jag köpte till henne redan i somras. Hade hittat en påse med ballonger. Ok alla var inte blå men det fanns ju rosa också så jag var förlåten, en reflex fick hon också och två snäckskal.


Detta skal plockade jag på stranden i Wrightsville beach. Nu är skalen på snäckorna betydligt tjockare på andra sidan Atlanten. De jag plockade var skalen 2-3mm tjocka. Så tjocka är de ju inte här, med andra ord var det stenar hon fick. Allt enligt Emma själv.......


Nu ska vi se vad Emil tycker om sin present. Han fyller den 4-e. Och givetvis får han då lika mycket som Emma har fått uppdelat på de gånger vi har träffats. Där är frågan ett stort paket med många saker i eller flera mindre paket? Dags att slå in nu. Vi ska dit i morgon.......

5 kommentarer:

  1. Kul med paket när man är liten

    SvaraRadera
  2. Känns som sommar när man ser dina bilder, härligt

    SvaraRadera
  3. Flera mindre paket tror jag på

    SvaraRadera
  4. Det är inte svårt att sticka 2 sockor samtidigt med magic loop metoden, fast å andra sidan är inget svårt när man kan det :). Första varven är lite bökiga, men sen är det bara att köra på.

    SvaraRadera
  5. Va mysigt att ha små barnbarn att köpa och ge presenter till.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera