Öland

Öland
Solnedgång

måndag 26 november 2012

Fortsättningen på möbelflyttandet

Igår fortsatte vi att flytta runt på bokhyllorna. Hade ju två till som skulle flyttas. Makens skrivbord ska också flytta fast först måste hela servern, makens dator samt modem och router monteras ner för att kunna flytta det. Det är dessutom lika med att jag blir internetlös. Frågan är om jag fixar det.





Denna hyllan flyttades samt den som står till höger om den. (Tyvärr fick jag inte en bra bild men det upptäckte jag inte förrän jag skulle lägga in den.)  Igår hjälpte maken till. Slapp att flytta alla böcker själv. Kändes dock ändå. Varför ska böcker vara så tunga för?





Fick upp mina kramdjur också. Hade funderingar på att packa ner dem. Men då kan man ju lika gärna ge bort dem. Och det känner jag inte för än. Men men kommer det någon liten som hemskt gärna vill ha ett så lär det säkert få följa med.





Maken fick upp en liten byrå att lägga saker i och på. Dock passade han på att sortera bort en massa papper och saker som kasserats. Så ju mer som sorterades bort ju mer hamnade i hallen för transport till återvinningen. Hmmm vi som tömde häromveckan. Nåja vi får försöka hinna med det i kväll. Men först ska vi äta och sedan måste jag packa väskan inför resan i morgon. Men så här ser det ut i hallen just nu:





Fast dessa de två kartongerna på bilden nedan, de ska skickas till dottern endera kvällen i veckan dock inte idag eller de närmaste två. Men torsdag eller fredag hoppas jag.

 
Till helgen hoppas jag att hallen åter är tom på allt som inte ska vara där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar