Öland

Öland
Solnedgång

lördag 29 mars 2014

När man måste ha varit saknad

Maken var i Polen i veckan som var.  För sista(?) gången. Frågan var om han skulle handla något åt mig. Tja en burk te blended mint på Starbuck kunde han väl få köpa och en påse sallos (lakrits). Téet var slut så det blev en för mig helt ny sort. Sallos fick jag två påsar.


Men så fick jag en present till. Inslagen. Han inspirerade dessutom kollegan att köpa en till kollegans fru. (Minella, fick du någon som du tyckte om?) Nu ska Ni veta att så fort jag har visat intresse för denna typ har maken skrikit rakt ut att han får huvudvärk. Tydligen skillnad när han får köpa.


Han känner mig dock så väl att han lämpligt nog bara köper en liten. Det går inte åt så mycket här. Luktar gott gör den så jag kanske lyckas ta slut på den innan doften försvinner?


Tack gubben lilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar