Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 20 mars 2014

Där var den ju!

Idag framåt lunchtid började man ana att det trots allt finns en sol. Fick bli en runda på lunch. Efter halva rundan fick jag ta mig jackan. Det var för varmt. Några timmar senare var det i princip bara sol. Blåste gjorde det men det var varma vindar. När jag väl fick åka hem sa bilen att det var 16,5°. Nu är jag inte hundra på om man kan lita på den. Men det var iaf inte kallt.


Väl hemma så bytte jag bara vinterjackan mot en som inte var lika varm. Sedan gick jag ut en runda. Inte lika varmt hemma som på jobbet dock. Blev bara en timmes promenad. Saknade solen. Passade dock på att köpa mig lite kvällsmat på vägen hem så det blev lite nytta med promenaden också. Kanske ska tillägga att maken var på äventyr i Halmstad. Fast katten vet om det var trevligt för han kom hem tidigt. Å andra sidan ska de jobba i morgon hela högen som var med.


Igår när jag körde hem från jobbet blinkade alla mötande. Kunde inte förstå varför. Hastigheten var den tillåtna, lysena var på och vad jag visste var bilen hel. Men det fanns en orsak till varför de blinkade. Det sprang en älg på vägen. Mot mig på min sida..... Dock var det just där tvåfiligt och jag hann se den långt innan så hastigheten var mycket låg och kunde byta fält. Passerade varandra utan att vara i närheten av att krocka.


Det går bra med chipsen. Delade ut en hög med påsar på jobbet. Alla lovade de att smaka fast de ville vänta till fredagsmyset. Det är redan tre som har smakat och svarat på frågorna. Har inte många påsar kvar. Kan dock ha lite chipsmingel i helgen. Tror det är knappt 10 påsar kvar. De som har smakat dem gillar dem. Dessutom tyckte de att provpåsarna var lagom stora.


Nu har dock klockan rusat på som vanligt och jag behöver komma i säng. Har heller ingen present till maken och det är mindre än 3 timmar kvar innan han fyller år. Hoppas komma på något i morgon samt få en möjlighet att införskaffa det. Å andra sidan han har ju mig och det är väl ändå en väldans bra present?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar