Öland

Öland
Solnedgång

lördag 8 mars 2014

Äntligen

Veckan har gått i ett nafs. Har inte orkat in hit. Huvudvärken har nu äntligen släppt sitt grepp. Eller jag har iaf inte haft ont i det på lite mer än ett dygn. Alltid något. Fullt upp på jobbet men inte alltför långa dagar. Eller rättare sagt jag har åkt hem i tid även om jag hade kunnat jobba lite längre.


Var och växlade in alla växelmynt. Tänkte de skulle räcka till en lamellpersienn. De räckte till tre samt de burkar jag vet saknades i köket och en LED belysning. Riktigt roligt för det innebar att i torsdags var jag på IKEA och köpte mina burkar + lite till. (Fast maken betalade allt för jag har fortfarande köpförbud på IKEA.)

Igår inköptes persiennerna samt LED belysningen så om jag sluta sitta här och gör mig iordning så kommer troligen allt upp redan idag. = Bilder i morgon. Fast solen skiner ute och fåglarna kvittrar så ev går vi bara ut och njuter av ljuset. Är lite väl mycket beroende av solljuset.

Maken pratade om Borgholm igår. Så första maskinen tvätt är redan klar. Nr 2 ligger förberedd ska bara trycka på startknappen. För gå runt där kan man alltid göra och ändå få sin sol. (Tänk om man hade kunnat följa med forna kollegan till Thailand och ligga i solen. Bara två veckor skulle hon vara borta.)  Låter jag bli att gå in i affärerna utan låter maken göra det så kan jag kanske hitta en bra plats att stå och sola på under tiden?

En sak som dock måste bli helt klart under dagen är samtliga förberedelser till Rumänien resan. Dags för nästa jobbresa på måndag. Och tidsmarginalerna är små. Frågan är om jag ens hinner äta under måndagen. Ska vara på tåget eller på flyget. Gillar inte maten på något ställe = nödmat måste införskaffas. Vattnet får jag köpa på flygplatsen/flyget men något att tugga på. Kanske lika bra att göra sig klar så man hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar