Öland

Öland
Solnedgång

söndag 26 november 2017

Ytterligare en helg till handlingarna

Fredagen började bra med att jag hann med tåget För att behöva kliva av i Emmaboda och kliva på en buss för sista biten. Jag hade tur var en av de sista som fick plats på bussen. Detta gjorde att jag bara var i Kalmar en halvtimma efter tidtabellen. Men då jag trots allt bestämde mig fr att ta ett tåg tidigare så hann jag iaf gå till det sjuka huset. Kom in till avdelningen ca 10 min innan jag skulle vara där. (De var dock 10min sena så jag hann pusta ut också.)


Väl klar så knatade jag tillbaka till Kvarnholmen. Blev några timmars vandrande. Hann med att köpa mig en ny powerbank. Ska man glömma den man har hemma så ska man göra det när det finns bra på erbjudande. Maken fick den när vi möttes upp i Borgholm så nu har vi två hyfsat bra. Dock håller den nya bara för två laddningar. Men det är sällan vi behöver fler. När jag hade vandrat klart i Kalmar tog jag bussen till Borgholm.


Efter ett par timmars vandrande där samt en fika senare kom maken. Jo jag hade köpt någon julklapp också. Råkade hitta en bra till brorsonen. Nu hoppas jag att han gillar den lika mycket som jag. (Vi glömde hämta bilnyckel denna gången också.) Maken var fokuserad på vinterskor/känga. Själv skaffade jag ett par stövlar som är vattenavvisande också. Mina gamla läcker rätt bra nu. Blev visst med både tröja och byxor också.


Handlade mat och sedan hem. Förberedde tvättmaskinen, packade upp och i ordning. Fick ner några julkartonger och fick upp den jag redan hade tömt. Sen var det dags att sova. I lördags så smet jag upp tidigt och körde igång tvättmaskinen och steg sedan upp lagom till det var dags att byta. Sen blev det en tur till Borgholm där det väntade en promenad på ca 3,5 timmar ihop med ett antal andra. Var rätt frusen när jag kom hem och fixade till middagen.


Efter blev det en stund till i Borgholm. Det som missades första rundan fixades andra rundan. Och mer motion blev det också. Sen hem och sova. Förberedde dock en sista maskin som jag körde i morse. Makens tur att åka till Borgholm. Jag följde med och passade på att gå medan han gjorde sitt. Han var dock klar före mig. Man kan ju alltid gå lite till....


Planen för middag skrinlade vi innan vi åkte hem. Vi får laga hamburgare en annan helg för denna dag blev det hämtmat av sämre sort. Efter att ha ätit var det dags att ta i tu med alla måsten. Var klara med dem lagom till diskmaskinen var klar. Hade tom packat allt utom maten samt hunnit att duscha.  Packa bilen och köra till lägenheten. Tömma bilen, packa upp, förbereda morgondagen och nu dags att sova. Man hinner inte med så mycket när man vill nyttja dagsljuset så mycket det bara gå. Och det där med att jobba hemifrån det sket sig helt. Men det får gå ändå. Jag behövde "vila". God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar