Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 23 november 2017

Lyckades nästan iaf

Idag smet jag upp tidigare. Ska ju med tåget 06,30 imorgon och vill vara klar och uppe då. Tänkte det var lika bra att träna lite på att vara klar då. Lyckades dock inte riktigt men inte mer än att det borde räcka med en kvart tidigare idag. Lite små rått när jag gick i morse och desto blötare när jag skulle hem. Men gick gjorde jag och blöt var jag. Jackan är för övrigt fortfarande blöt. Hoppas den är torr i morgon bitti.


Min plan var att gå hem redan 16 idag. Det sket sig rejält men 45 min senare så kunde jag packa ihop och börja gå. Det var då det regnade rejält och värre blev det. Jag hann med leverantörsbesöket med 2 praoelever. Hade även kollega med som var attans så bra på att berätta och beskriva. Den enes mor var lite orolig för maten som skulle ätas längs vägen. Kan tala om att barnet åt väldigt bra! Så detta barn tog en bild på sin tomma tallrik och skickade till sin mor. På min uppmaning hehe :)


Väl hemma var det till att byta kläder och smita ner till en butik som håller på att sälja ut allt för att upphöra. En butik jag brukar köpa mina presenter i. Hittade en del som fick följa med. Så gjorde även maken. Kanske ger jag bort lite i julklapp eller så behåller jag allt själv. Sen var det att gå hem och äta. Sen fick det bli en ny promenad. Tänkte att det skulle bli en kort men det regnade inte just då så den blev en dryg timme. Riktigt skönt ute. Dock en anings kallt om fingrarna då jag hade glömt vantarna.


Nu har jag packat ner allt utom datorn av det som ska med hem. Vill göra så lite som möjligt innan jag springer ner till stationen i morgon bitti. Och det som återstår är att borsta tänderna, packa ner datorn samt krypa ner och sova. Kanske lika bra att göra det med en gång. Attans så trevligt med helg redan i morgon även om jag blir tvungen att jobba några timmar både i morgon och i helgen. Men totalt blir det ändå mer vila. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar