Öland

Öland
Solnedgång

söndag 12 november 2017

Underbar dag

Vaknade av väckarklockan idag. Fast den hade jag flyttat så den lät när jag ska börja jobba i morgon. Gäller ju att vara vaken då. Andra gången den ringde var straxt före att flexen tar slut. Då satt jag upp och läste på nätet. När jag var klar med nyheter lite varstans så blev det frukost, vattning av blommorna och kläder på. Maken skulle byta däck på min bil och behövde hämta däcken. Passade på att bli körd till Borgholm då.


Gick runt i dryga 4,5 timmar. Strålande sol, vindstilla och rejält kallt om man hamnade i skuggan eller stod stilla. Gällde att röra sig mest hela tiden. Tanken var att jag skulle gå hem men tiden försvann av en och annan orsak så det slutade med att maken fick hämta mig. Ringde och bad och han var snäll nog att säga ja.


Väl hemma slutförde maken det han höll på och jag värmde upp kycklingen, kokade ris och fixade grönsakerna. Vi var klara rätt så samtidigt. Blev några matportioner idag också. Har så vi klara oss nästan hela veckan. Hade kunnat haft fler men SÅ kul är inte rester. Blev till att passa på att stryka en hög med skjortor medan diskmaskinen diskade upp disken. Hann packa min väska också innan den var klar.


När disken var klar och åter i skåpen så var det bara att packa in sig i bilen och köra. Semestern är slut och det är INTE underbart men helt ok. Fast det blev mer jobbat än de 8 timmar som var tänkt från början. Gick bra att köra med vinterskorna på. (Dvs på bilen, själv skulle jag behöva nya mina gamla läcker.) Nu ska allt vara förberett för att jobba i morgon. Hoppas det inte blir lika kallt som utlovat men hellre kallt än regn. Nu är det dags att sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar