Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 31 oktober 2012

Torsås Marknad

Det var det i fredags. Och då jag inget hade och göra medan jag väntade p att min bil skulle bli servad var detta ett bra alternativ på sysselsättning. Lite trist att gå ensam på marknader så jag mötte upp Emma med mor, mormor samt farmor.

Hur får man en 2 åring att ha roligt och inte bli uttråkad? Man låter henne titta på allt möjligt och mutar henne med valfri ballong. Det sista är jag totalt (o)skyldig till. Man vet val Emma helst vill ha. Och för att bara vara två så skötte hon sig så bra att hon egentligen skulle haft två.



Solen sken och det var ett underbart väder om vi bortser från att det var lite kallt. Om jag handlade mer än ballong till Emma? Japp strumpor till min dotter och till makens. Samt salta rox. Ett helt kg. Dotter önskade sig lite. Och jag antar att hon kan få i sig denna mängd.

Jag kom till marknaden straxt efter 10 och tog bussen tillbaka till stan runt halv tolv. Eller bussen skulle ha gått då. Men med allt folk överallt så var den lite sen. En dryg halvtimme sen. Synd man inte vet det innan. För då hade man kanske hunnit se lite till. För 1,5 timmar tillsammans med en Emma då hinner man bara med 1/4 dels marknad......


3 kommentarer:

  1. Mysiga bilder :-)
    Tack för tablettaskarna :-D
    Katten som var kelig har tre namn...skratt...barnen hade svårt att komma överens. Han heter Smokie Pipe Skrutt.

    SvaraRadera
  2. Verkar som om ni hade det trevligt

    SvaraRadera