Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 18 oktober 2012

Lite att uppmuntra sig med

Förra helgen var jag åter på Ica i Köpingsvik. Två veckor dess förr innan hade de haft så underbart fina blå orkidéer. De var dock slut. Vilket jag sörjer lite. Varför köpte jag inte en när jag såg dem? Ok kön var väl 10 meter eller så men de var så fina....

Det blev iaf en sådan här denna gången. Och nu är platsen i mina fönster upptagen. Kan alltså inte köpa om den skulle dyka upp igen. Eller får mamma göra en insats igen. Mammor ska man ha till något och jag använder min till alla blommor jag vill ha men inte kan hålla vid liv eller inte har plats för. Hennes fönster är väldigt ofta fulla och lika så hennes rabatter för jag är inte så noga med om det är blommor för inomhus bruk eller för rabatter.


2 kommentarer:

  1. De blå är fina, men denna var också fin. Mina orkideer blommar för fullt nu. Roligt.
    Det har jag inte tänkt på med mamma och blommorna:)
    Tidigare gav jag henne handarbeten jag tröttnat på,sen kom dom tillbaka färdiga. Kram

    SvaraRadera
  2. Den är jättefin. Blå har jag bara sett i Orkidéhus och aldrig i en affär. Dyker det upp någon köper jag direkt. Man får väl klämma ihop krukorna så det får plats=)

    SvaraRadera