Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 11 oktober 2012

Ännu en underbar dag



Iaf om vi tänker på vädret. Funkade bra på jobbet också. Förutom när chefen dök upp på kontoret. Måste ha sett helt färdig ut då. (Men jag har varit trött idag.) För han frågade förskräckt om något hade hänt. Att vara trött är väl inget speciellt. Får väl se till att komma i säng i tid ikväll. Chefen är på plats i morgon också.



Det fick bli en promenad efter jobbet. För solen var på sitt allra bästa humör. Riktigt varmt och skönt. Helst om man betänker att dagen började med -2° i morse. Ok det var väl inte mer än ca 12° när vi tog vår promenad. Men det kändes varmt iaf,


Vi passade på att handla på vägen. Maken hade paket att hämta. Han och min mor har ett litet projekt ihop. Mina föräldrar ska tydligen bli med parabol. Ska bli intressant. För min far brukar ta makten slå på en kanal han tycker verka bra och somna. Fast det verkar vara typiskt män. Maken tendera till att göra detsamma. Fast han vaknar inte om jag tar makten och byter kanal.






För att återgå till en underbar dag. Ni vet att om det känns för bra för att vara sant så är det oftast det också. Jag trodde jag hade klarat mig i från makens elaka förkylning han hade förra vecka. Vet Ni vems hals som kliar och svider?? Japp min, men jag köpte ett par flaskor av något som ska sprayas i halsen vid halsont. Detta spray ska tydligen i bästa fall få det hela att ge sig och så klara man sig. Tänker testa detta ikväll. Frågan är om jag ska testa körsbärssmak eller mint.




Jag lovar att återkomma med detaljer om det funkar. Samt vilken smak det blev. För att det ska anses funka för mig innebär det ingen feber och så behöver jag inte vara hemma från jobbet. Lite småsnuvig räknas inte för det kan lika gärna vara orsaken till min tubehaler. Men nu tror jag att jag ska packa ihop datorn och dra mig mot sängen. Skulle ju försöka komma i säng tidigare. 





3 kommentarer:

  1. Vackra höstbilder du bjuder på.
    Hoppas du känner dig piggare idag kram

    SvaraRadera
  2. Såna är dom gubbarna med TV:n. Min han somnar med dosan i handen när han valt ett program jag inte vill se=)
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  3. Min gubbe slocknar med och frågar man honom så har han ju absolut inte somnat :)

    SvaraRadera