Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 11 oktober 2012

Då är det snart slut?

Sedan februari månad har en eller fler av mina hoyor blommat. Värst har den största varit för den tror jag har blommat konstant sedan mars OCH den stinker dessutom! Min hoya Bella har blommat av och till mest hela tiden. Den luktar dock inte. Inte så jag störs av den iaf.



Nu har ytterligare en hoya åkt ur sovrummet. Den stinker säger maken som är luktkänslig. Det har dock inte jag märkt å andra sidan är det inte jämte min kudde den har varit placerad. Nu står den på köksbordet. Tror jag ska ställa den i köksfönstret och ta mina cyklamen till sovrummet i stället. De luktar inte! Eller?

Här är iaf bildbevis på den senast hoyans blomning. Och när den har blommat färdig så ser det inte ut som att det ska bli fler blommor på ett tag. Men vem vet. Fast de vill väl ha vinter vila också, eller?


3 kommentarer:

  1. Jag har 2 som blommat massor länge nu. Skräpar mycket då blommorna vissnar. Lukten störs jag inte av, jag har inget luktsinne:)Ingen annan har sagt något heller.
    Ingen aning om den vill ha vintevila. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på vintervila. Behöver vila luktsinnet. Inte för att det egentligen luktar illa bara för mycket.

      Radera
  2. Här får blommor som luktar mycket bara bo i köket. Jag skulle inte klara av att ha dem i sovrummet

    SvaraRadera