Öland

Öland
Solnedgång

fredag 26 oktober 2012

Vad är lagom?

Min mor fyller år. Ok en dryg månad kvar. Men hon ska åka på julmarknad i Tyskland i november. Så hon önskar sig euro i födelsedagspresent. Och då till denna resan. Frågan blir då hur mycket ska man ge?

Har en del mynt för tillfället. Dem kommer hon att få ändå. Har en present som passar bra till henne också. Men självklart ska hon ha lite euro också. Frågan är hur mycket?

Detta är något jag har klurat på rätt länge nu. Inga sedlar kvar i min reseplånbok. För sista sedeln växlade min bror till sig. Fast han har kanske inte växlat in sina sedlar än? Och då skulle man kanske kunna köpa av honom. Å andra sidan är euron billig just nu och det skadar inte att ha lite i plånboken iaf. Sluta resa i jobbet lär jag inte göra.


Får fortsätta fundera tror jag. Eller ta ett varv runt uttagsautomaten och plocka ut lite grann.

3 kommentarer:

  1. 500 - 1000 i svenska pengar? Vad roligt att hon skall åka på julmarknad :) Skulle vilja åka till Braunschweig julmarknad någon gång.

    SvaraRadera
  2. Julmarknad i Tyskland är nog roligt. Du får väl unna henne lite euro=)

    SvaraRadera
  3. Hej hamnade här via Mirkas blogg tror jag
    jag har läst en del och tycker att du skriver bra och intressant
    god jul på er
    annelie
    thibia.blogg.se

    SvaraRadera