Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 25 oktober 2016

Redo

Jisses så trött jag var. Tisdagar gör verkligen skäl för namnet trötta tisdag. Sov så länge jag kunde och låg så länge jag vågade. Men jag kom upp, blev klar och kom iväg. Tur man har lite flex. Skulle ha analyserat pappersmaterial idag och helst hela dagen. Fick inte mycket gjort före lunch av det. Men efter så gick det bättre och jag kunde iaf göra 2 till klara. Bara 7 kvar sen. Fick alltså flytta fredagens sammanställning en vecka. fick dock en hel del annat gjort före lunch och även efter lunch.


När jag har som bäst flyt ringer maken och vill bli hämtad. Tågen gick inte som de skulle. Jag behövde iaf avsluta och en liten stund till på mig. Skulle ha dator, skyddsskor och en del papper med mig hem. Det slutade med att han hittade en kollega att åka med och jag kunde iaf avsluta så jag vet var jag är. Sen var det bara att knata hem. In med prylarna och iväg till affären. Behövde ha lite till resan i morgon. Handlade även lite till maken så han klarar sig också.


Hem igen. Packa upp påsen, packa min väska färdigt och sätta sig och ladda både min mobil som dog straxt innan jag gick från jobbet och armbandet. Det sista var så trött så det räknade typ vartannat steg sista timmen. Lite surt men det fick vara så. Medan allt laddades passade jag på att äta också. Halvvägs kom maken hem. Han åt och när jag tröttnade på att vänta på mitt armband tyckte jag att det var klart. Var det dags att hämta det jag glömde på jobbet.


När det var dags att gå hade maken ändrat sig från att stanna hemma till att följa med. Sagt och gjort, bara att ta på sig och gå och hämta laddaren på jobbet som jag glömde att packa ner.  Och ska jag jobba så lär jag behöva den. Vi lyckades gå in några minuter. Väl hemma var det bara att packa ner den och sedan ställa sig själv i duschen. Har även förberett handväskan med plånbok, pass, resehandlingar, bok och läsglasögon. Nu ska jag klara mig. Ev så lägger jag även ner bananerna och lite snacks i handväskan. Förvisso ska det finnas tid för lunch i morgon men strular tågen idag lär det inte vara bättre i morgon. Lika bra att vara förberedd så man få lite i sig iaf. Nu är det dags att sova så jag kommer upp i morgon. Går tågen så väntar de inte på mig. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar