Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 19 oktober 2016

Det går inte fort men det går iaf

I morse var jag uppe och klar en bra stund innan jag skulle gå till jobbet. Så jag skulle "bara" passa på att greja lite först. Sen gick det som det gick. Var dock på jobbet rätt hyfsat. De hade varnat för regn men det kom inte förrän jag var på g hem. I dag vet jag inte riktigt vad jag har gjort men det var inte mycket som var planerat och sysselsatt har jag också varit hela dagen. av dock upp hyfsat tidigt. Var hemma före maken.


Eller hemma och hemma. Jag mötte honom på stationen. Läste någonstans att oktober var månaden när ens partner skulle bjuda ut en. Så idag bjöd maken på Café S:t Clair. Var mätt så magen var fyrkantig när vi lämnade. Sen gick vi hem och vila. Var inte långt ifrån matkoma. Blev sittande hemma runt en timma. Jag alltså. Maken roade sig med annat. Sen fick det bli en promenad till andra änden. De hade lovat att köra maken till verkstaden. - Vårt rullande kylskåp är nu ett minne blott. - Jag skulle inte följa med till verkstan men att hälsa på Ebba är aldrig fel. Så dit följde jag maken innan jag vände om och gick hem.


Borde ha packat väskan i kväll då vi åker direkt efter jobbet i morgon. Men det har vi inte gjort. Å andra sidan är det mest smutskläder och dator som ska packas och det kanske man kan hinna med före jobbet? Är visst en tom kylbag som också ska med men lite kanske man kan göra på väg från tandborstningen? Nåja den som lever får se. Borsta tänderna var det och sedan sova. Gör inte ont med lite vila. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar