Öland

Öland
Solnedgång

måndag 31 oktober 2016

Sjukt

Blev inget inlägg igår. Vaknade så jag var vaken när klockan var 02:45 två gånger . Ont i ryggen, huvudet, hostig och väldans varm. Välkommen förkylning eller inte. Blev inga knop gjorda alls igår. Jag kom iaf ihåg att ge mina blommor vatten och jag tror att jag kom ihåg att äta lite till frukost (läs sen lunch) och det fick bli lite spagetti med ketchup till middag. Hade inte mycket mer hemma och orkade inte handla.


Kroppen har ännu inte vant sig vid vintertid så jag passar på att lägga mig tidigt och sova till klockan väcker mig. Tänkte vara hemma idag men kom på att jag hade leverantör som skulle komma. De hade dessutom redan hunnit halvvägs när jag äntligen fick tag på dem. Bara att peta i sig lite mer febernedsättande och göra så gott det gick. Det mötet gick iaf bra och arbetet för bättre detaljer går framåt.





När de väl hade åkt så var det till att försöka samla ihop mig, stänga ner och ta mig hemåt. Lite tur att vi tar bilen hit varje vecka om man säger så. Dock är det en aning lättare att andas utomhus än inomhus. Jag fick dessutom redan 9,40 besked från verkstan att min bil är klar. Samt pris. De hade tydligen 10% just nu på service. Bara tacka och ta emot. Kommer dock inte att hämta förrän på fredag i vilket fall som helst.



Jag har orkat att ta mig till affären. Dock mest för att det var tommare än tomt och vill jag bli bra behöver jag näring. Nu hoppas jag att clementiner, bananer och loka ska göra susen. Har ett par brödbitar som jag inte orkade äta i helgen och pålägg hemma. Kommer jag ihåg så har jag matlådor i frysen. Blev lite mat till maken också.


Nu återstår att invänta klockan så man kan krypa ner igen. Behöver lite ibumetin för att få ner tempen och därmed slipper värken i ryggen så jag kan sova. Just nu tycker jag väldigt mycket om min kudde. Ni får hålla till godo med blommor sedan i somras. Är för trött för att bråka med att hämta bilder i från kameran. Broder den yngsta har fortfarande min dator, Det innebär att jag lånar makens, Blir lite annat då mot när jag har min egna. God natt.

2 kommentarer: