Öland

Öland
Solnedgång

måndag 3 oktober 2016

Då är det bara en dag kvar

Vaknade av att maken väckte mig i morse. OK hade lyckats att somna om två gånger innan dess. Hans glasögon hade gått sönder och ville ha lite omvårdnad. Passade ju bra för då kunde jag leta rätt på en ny båge till terminalglasen och ta de gröna till vardagsglasen. Så runt halv 11 var vi i Kalmar. Maken fick hjälp först och sen kom hon som brukar hjälpa mig ner till butiken. Gick väl igenom ca 10 olika bågar innan vi hittade ett par riktigt röda. De kommer att syns. Inte en chans att jag kan förlägga dem. Nu ska jag bara fixa rekvisitionen för terminalglasen och sen är det bara att vänta 3 veckor. Sen kan man se ut igen.


Sen blev det en tur till Telia. Fick ett minneskort av maken Jag tyckte 32GB räckte men han tyckte 64GB var bättre och då fick han betala. Telefonen säger nämligen bara att jag saknar minne för att kunna uppdatera. Maken har nu i kväll suttit och flyttat över en massa appar till minneskortet samt avinstallerat och installerat igen. Så nu håller den på att uppgradera sig, min mobil. Med tanke på alla mindre fina ord så får jag hoppas att den blir bättre.


Därefter var det raka spåret hem så när som besöket på ICA. Lite mjölk, ost och en chokladkaka till mig. Hem och körde tog hand om den rena disken innan jag tog på mig skorna och gick en runda. Maken gick ut och började höststäda runt garaget. Han hann fixa de sista trädgårdsmöblerna också. Bara boxen kvar men den ställer vi in i husvagnen innan vi flyttar den inför vintern. Vädret varierade under promenaden. Från soligt så solen skar in i ögonen till molnigt och en aning blåsigt. Men jag fick mina 10 km.


Till middag åt maken rester från igår och själv åt jag pannkakor. Jag fick vispa ihop smeten sen stekte maken. Har så jag kan äta i morgon också. Är ju ledig då också även om maken inte är det. Vi fick plocka ihop det som skulle med. Det gjorde vi under tiden vi körde ytterligare en maskin disk. Passade på att ta med lite målargrejor. Maken åker iväg på onsdag och kommer inte förrän midnatt på fredag kväll. Och något ska man göra på kvällarna. Förutom bära upp lite pryttlar från källaren och få in lite här och var där det kan passa in.


Sen var det bara att packa bilen och ge sig iväg. Körningen gick bra men attans vad sent vissa slår av hellysena. Man är ju halvblind en stund efter att ha mött dem. Eller så ligger de i ändan på en med dem på och det är minst lika irriterande. Nåja, nu behöver jag inte köra bil förrän fredag. Väskorna fixade och lite annat. Nu ska jag bara få igång mobilen sen kan jag sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar