Öland

Öland
Solnedgång

söndag 16 oktober 2016

En oväntad dag

Idag har jag nog gjort det mesta jag inte funderade på igår. Vaknade väl tidigt och det tog att somna om. Men när jag väl gjort det så blev det lite för länge. Kom iaf upp och för att få ihop dagens ätande så var det till att bara äta en macka i stället för 2. Vilket jag brukar. Passade även på att vattna alla blommorna. Eller inte en för den åkte ut mer gult än grönt. Får hitta på något annat. Passade på att vattna de konstgjorda blommorna också. Dvs de fick en dusch och fick stå på tork. De kommer tillbaka nästa gång jag kommer ihåg dem.


Maken hade smitit ut och roade sig med något. Men det behövdes säkert. Under tiden fick jag ett meddelande. Hade syrenplantor att hämta en halvtimme bort vid tillfälle. Vita sådana och är man smålänning så är man så det fick bli en tur dit och hämta. Sist jag fick syrenplantor var de några dm höga dessa var rejält rotade och stora. Vi vet nästan precis var vi ska ha dem men tills de hamnar där får de vila i skjulet. Är iaf frostfritt.


Väl hemma igen så hade vi en stund över innan vi skulle äta. Passade på att städa lite i trädgården. En del kastades, en del bars in och annat planterades. Nu ska vi ser om man kan få lite hjälp från ovan med skötseln så det överlever men helt säker kommer jag inte kunna vara förrän till våren. Chansade lite med lite som jag tror är ettårigt men jag har haft sånt att leva i flera år förr så jag testar först. Dock har jag ställt pilen i surhålet. Dels vill den ha vatten och dels kan den förstöra rör för att komma åt men om den står med fötterna i vatten borde rören klara sig.


Till middag blev det gryta som blev över igår. Kokade dock mer ris och fick därmed 2 matlådor till åt mig och en åt maken. Igång med diskmaskinen efter maten. Plocka i ordning lite här och var för att sedan gå in till grannen. Där blev dock bara en dryg timme men vi var tvungna att få allt klart hemma. Behövde åka lite tidigare. Fick med oss allt som skulle med. Trodde jag iaf fast väl framme kom jag på att jag hade glömt min varma tröja. Alltid är det något.


Ett tankstopp och ett stopp hos bror min som ville ha lite hjälp av gubben men jag tror nog att vovven var den som uppskattade besöket bäst. Han brukar få några bitar kattmat av mig och det fjäskas rejält för dem. Men han slutar numera att skälla väldigt fort när vi kommer och man får i stället lite pussar så det kan vara väl värt att nalla lite från katterna.


Var på plats en aning tidigare än jag trodde men då jag skulle tvätta håret så innebar det bara att det straxt är torrt. Packa upp gjorde jag efter ha tvättat håret. Nu ska jag bara borsta tänderna sen sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar