Öland

Öland
Solnedgång

måndag 31 oktober 2016

När man fyndar

Min jacka som jag köpte i våras har en dragkedja sm inte riktigt har velat vara med. Min plan var att få den att hålla ihop tills det var dags för vinterjacka. Förra veckan gav jag upp. Titta efter höstjacka när alla affärer ladda för vintern är inte lätt. Hittade väl tre st som var till utförsäljning som jag kunde tänka mig. Men till ett pris på över 1800kr var de inte så intressanta. Om det hade varit en jacka som jag skulle ha när jag reser i jobbet och jag hade rest mycket mer så hade det varit ok. Men som allroundjacka nope.


Hittade en till slut med 25% nersatt pris. Och då var ursprungspriset helt ok. Nu hoppas jag bara att den ska hålla mer än en säsong.


 Och när jag ändå var och shoppade blev det en tröja samt en pyjamas. Nästan så det är tur att man är hemma och sjuk så den kan användas. Första gången jag ser denna typ i Sverige men dottern fick en i julklapp 2009. Tar lite tid att få hit vissa saker ifrån det stora landet i väster. Måtte de bara fortsätta med dem. Nästan så jag är sugen att köpa en till bara så att man har en till om den bara är på besök....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar