Öland

Öland
Solnedgång

fredag 27 juni 2014

Så var det helg igen

Jisses så fort veckorna går. Maken har fått med sig ett lass till förrådet. Lite skulle till stugan också. Dels för byte och dels för att det är där det ska vara, Tror vi.

Hann med en hel del på jobbet. Tog dock med datorn hem. Skulle behöva sitta några timmar. Men först vila. Ska hjälpa grannen att flytta hästarna från hennes stall till en hage en bit längre bort. Alldeles lagom med häst att göra så. Dvs hjälpa till när det behövs. Men så rider jag inte utan gillar bara själva djuren.


Skulle behöva dammsuga och lite till i morgon. Får se hur mycket jag orkar. Ev blir det en loppisdag i morgon. Maken har ev fixat så jag kan åka med en annan granne. Ska bara kolla så jag har fattat det rätt. Dvs att jag kan åka med och slipper att köra. Annars får det vara. Maken själv ska jobba i trädgården vid stugan. Kommer en med grävskopa. Dels ska jord tas bort, dels flyttas och dels jämnas ut. Funderar lite på om maken tror att det kommer vara klart på söndag. Ja grävskopan är säkert klar redan i morgon kväll. Men trädgården lär säkert behöva fler helger.

Detta blir ett inlägg utan nya bilder. Orkar inte hämta kameran från väskan. Behöver dessutom krypa ner och sova känner jag. Har lite svårt att hålla ögonlocken öppna. Kanske lika bra att ge efter. sov gott!

2 kommentarer:

  1. Försök vila och ta det lite lugnt under helgen!! Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Vila??? Vad är det? Går det att äta?? Skämt och sidor. jag trivs bäst med att vara sysselsatt hela tiden än att ha lite och göra.

    SvaraRadera