Öland

Öland
Solnedgång

söndag 1 juni 2014

Hård dag

Hade maken igår. Först med att få mig ur sängen. Sen skulle ju trädgården röjas på gräs. Högt var det också. Jag hjälpte mest till med att rycka gräs som växte i gruset runt huset. Och för all del i vår "trapp". Men inte ens detta gjorde jag bra nog för maken var där och rykte också. Eller var han bara sällskapssjuk.






Iaf är det nu "bara" baksidan kvar. Men den får vi ta nästa helg. Funderar allt mer på om vi inte skulle ha en sandlåda på 100kvm eller så..... Sanden finns ju bara vi gräver bort jorden......






Han höll på fram till halv nio på kvällen med en paus för att gratulera grannens ena dotter som fyllde år. Fast fint blev det där han blev klar. Nu hoppas jag bara att han inte hittade alltför många muskler som legat i vila.....

3 kommentarer:

  1. Det va länge sen jag hälsade på här inne hos dig :)
    Va skönt när ni får klart med röjningen i trädgården.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Varför köper ni inte en sköldpadda (gräsklippare) som kan gå omkring? //Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. För ca 2/3 delar av tomten ska fyllas ut med en massa fyll och jord och 1/3 ska bli av med en massa jord och sand. .Sen har vi åkgräsklippare. Sköldpaddan eller kackelakan som jag kallar den orkar inte riktigt med hela vår tomt. Den är något stor...... Men visst finns den på önskelistan.

      Radera