Öland

Öland
Solnedgång

måndag 2 juni 2014

Byte pågår

Även om jag ännu inte har någonstans att bo from den 1-e september så har jag börjat att byta ut porslinet. Huset får det som är mest och i bäst skick. Inte katten tänker jag slita som ett djur i augusti. Maken har också börjat lite grann. Han tar med sig det han vet att han vill ha kvar.


Vi kommer att behöva göra oss av med en hel del. I möbelväg är det bl a detta:

3 billy bokhyllor Ljusbruna
3 byråer (små)
2 hörnskrivbord
1 soffbord med glas skiva
1 skrivbordsstol
1 sängram (bädd mått 1,6x2m yttermått 1,76x2,4m)

Och då blir det en del annat som också måste bort men det får vi ta lite senare. Men är någon intresserad är det bara att säga till.

3 kommentarer:

  1. Va?? Ingenstans att bo?? Ni har väl nybyggda huset OCH en lägenhet? Och husvagn??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag vill inte bo ensam i en stor trea och pendla över 8 mil per dag. Så vi har sagt upp den lägenheten. Och i husvagnen vägrar jag att bo i och 14 mil enkel resa (från huset till jobbet) blir allt för långt att pendla. Därav bostadslös from 1-a sept.

      Radera
  2. Aha, så maken ska bo i huset, och du i mindre lägenhet i veckorna? Då förstår jag!

    SvaraRadera