Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 19 februari 2013

När maken äter LCHF

Då blir maten där efter. I början var jag duktig på att koka ris, pasta eller potatis till mig. Numera blir det allt mer sällan. Det jag står fast vid är min macka på morgonen samt om jag åt middag på jobbet blir det en på kvällen. Har jag egen mat med mig till lunchen har den oftast inte mer än max 20% kolhydrater.

Makens favoriträtt är taco's. Mest för att den behöver ju inte se likadan ut från gång till gång. Ibland färs men oftast kyckling. Grönsakerna kan ju varieras hur mycket som helst. Fördelen med denna rätt är att de hårda skalen som jag föredrar kan ju med fördel sparas till nästa gång. Maken äter inga.

Ibland som i förrgår får jag lite mer variation. Dvs stek. Det jag saknar lite av och till vore potatis eller ris. Ingen som känner för att komma och rädda mig? För att inte tala om potatisgratäng. Det har jag inte fått sedan semestern förra året. Jag behöver verkligen räddas!

När vi inte har taco's så middagarna oftast ut så här:


1 kommentar:

  1. Smaskigt
    Så ser oftast mina middagar oxå ut.
    Äter oxå enl LCHF

    Kraaaaaam

    SvaraRadera