Öland

Öland
Solnedgång

söndag 17 februari 2013

Ännu en förlorad helg.

Som man utnyttjade alldeles för lite. Dock har jag fått tvätten tvättad och klar. Nu klarar vi oss i ett par veckor till. Passade på fylla på de två hyllplanen som jag tömde för några veckor sedan. Maken fick det ena och jag tog det andra.

Passade bra till mina stickade tröjor. Ok det hamnade två par arbetsbyxor modell snickarbyxor där också. Maken la sina långärmade tröjor på sitt hyllplan. Sedan passade han på att få lite bättre ordning i sin byråhalva.

Jag fick en annan hylla ledig. Ja, jag plockade undan en hög med pappåsar. De hamnade i min väsklåda. Äger inte mer än 5 handväskor totalt. Dock är en trasig och jag måste bestämma mig för om jag ska lämna in den för lagning eller ej. Dock hamnade den i lådan ett tag till. Så kan jag fundera ett tag till.


Detta gjorde att med lite omstuvning kunde jag även tömma ner en annan hylla samt få en halv byrålåda ledig. Hyllan eller rättare sagt de två senast nämnda hyllplanen får vara halvtomma. Byrålådan har jag ännu inte brytt mig om att fundera på än. Fast det kanske jag gör när jag packar resväskan i morgon.

Har upptäckt att två av mina favorittröjor är trasiga. Inte går det att laga heller. Hmmm, har bestämt mig för att använda dem på helger som vi är hemma och lufsa runt i. Till de måste tvättas. Då är det lika bra att kassera dem. Men tills dess tänker jag njuta av dem!


Har burit ner två pappkassar med pärmar och anteckningsblock till förrådet. Vill inte riktigt kasta informationen än. Fortfarande gångbar. Fick ihop en kasse med julpynt också. Hade med mig det mesta till mitt kontor före julen 2011. Nu bar jag hem det. Tillsammans med en kvarglömd adventsljusstake och den hemska granen blev en pappkasse nästan full.

Detta gjorde att jag sorterade lite i förrådet och nu syns det inte ens att det är ner buret. Med andra ord fanns det yta som kunde utnyttjas bättre. Och då passade jag på. Att maken kommer att göra om det nästa gång han kommer ner är en annan historia. (Jag kommer att plocka ihop det ännu mer efter honom så det går på ett ut.)


Hmm kan inte släppa min halva byrålåda. Sluta jag skriva här så kan det ju åtgärdas. Tror jag ska åtgärda det. Plocka runt lite på övriga tröjor och byxor tror jag. Se om något behövs eller om något kan plockas bort.  Maken har ju fått ihop en pappkasse. Jag har bara hittat en påse med saker att ge bort. Borde nog kunna hitta lite mer att göra av med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar